Gemeenteraad aan het werk

15 oktober 2007

Gemeenteraad aan het werk

Zaterdag 13 oktober beleefde de gemeenteraad de eerste 'Themadag'. Een initiatief van de SP om voor het aloude raadsuitje een dag te maken met een maatschappelijk doel in de Vughtse gemeenschap. Verdwenen voorgaande jaren de raadsleden op excursie naar vreemde plaatsen inclusief hapje en drankje, vanaf nu steken de raadsleden een dag letterlijk de handen uit de mouwen voor een Vughtse instelling, vereniging of groep. Als eerste mocht Huize Elisabeth de raad aan het werk zetten.

Huize Elisabeth wilde een verblijfsruimte opknappen. Dat betekende voor de raadsleden de ruimte leeg ruimen en voorbereiden op het schilderwerk, waarna met kwasten en rollers het plafond en de muren gewit konden worden. Ondertussen werden de ouderen die normaliter van deze ruimte gebruik zouden maken door andere raadsleden meegenomen voor een wandeling (voor de meeste een ritje in de rolstoel) naar en door het gemeentekantoor.

Aan het eind van de middag was de ruimte gewit en opnieuw ingericht en kon overgegaan worden tot de feestelijk heropening van de ruimte. De burgemeester mocht met een van de bewoners de nieuwe naam "het trefpunt" onthullen. Daarbij dankte de burgemeester de raadsleden uitgebreid omdat zij ook nog een vrije zaterdag wilden besteden aan deze goede zaak. Voor alle raadsleden had hij een doosje Merci.

Dat doosje is door de SP-raadsleden doorgegeven aan de medewerkers van Huize Elisabeth. Zij verdienen immers ook een Merci voor de wijze waarop zij onvermoeid met de bewoners omgaan. De ouderen hebben een bijzondere dag gehad en de raadsleden ook.