SPeelfilm voor leerlingen Maurick College

25 januari 2008

SPeelfilm voor leerlingen Maurick College

SP'ers en leden van Rood (de jongerenorganisatie van de SP) nodigden vandaag, vrijdag 24 januari, persoonlijk leerlingen van het Maurick College uit voor een speciale SPeelfilm. Dit naar aanleiding van de enquĂȘte van oktober vorig jaar. Daarin gaven de leerlingen te kennen in Vught graag meer activiteiten voor jongeren te zien, waaronder een bioscoop. De SP/ROOD besloot daarom zo'n vertoning zelf te organiseren. Donderdag 8 februari draait speciaal voor jongeren in Vught de film 0605 van Theo van Gogh (zijn laatste film) in de Speeldoos in Vught.

De leerlingen reageerden enthousiast. Een film voor slechts 1 euro, dat vonden ze wel heel goedkoop. Dat is het natuurlijk ook. Het kan dan ook geen belemmering zijn om vooral te komen kijken. kaartjes kunnen gekocht worden voorafgaand aan de film in de Speeldoos. Voor hen die verzekerd willen zijn van een plaats kunnen een e-mail sturen naar info@vught.sp.nl.

Zelfs de aankondiging van de film 0605 was al aanleiding voor discussie op het schoolplein. Voor- en tegenstanders van Pim Fortuyn wisten hun mening uitstekend te verwoorden. Zo wist de film al voor dat men hem daadwerkelijk gezien had discussie op te roepen. Dat zit dus wel goed op het Maurick College!