Beginspraak VVP toont verschil in belangen

9 mei 2008

Beginspraak VVP toont verschil in belangen

Donderdag 8 mei vond een druk bezochte informatieavond plaats over het nieuw te ontwikkelen Verkeers Vervoersplan (VVP). Naar aanleiding van een start document konden burgers, buurt- en belangenverenigingen hun visie geven op (onderdelen van) het VVP. Actuele situaties speelden een hoofdrol in de discussie. Een autotunnel bij de Loonsebaan kende zowel uitgesproken voor- als tegenstanders. Waarmee maar weer eens duidelijk werd dat het een moeilijke beslissing wordt wat daar nu precies moet gebeuren. Minder discussie was er over urgente problemen bij de 'smalle Taalstraat', Aert Heymlaan, Van Voort tot Voorststraat en de Hertoglaan waar veel te hard gereden wordt met gevaar voor met name schoolgaande kinderen. Dat vraagt dus om een snelle aanpak!

De komende maanden wordt op basis van de inspreekreacties een concept VVP geschreven. In juni besluit de gemeenteraad over dat concept. Vanaf eind augustus ligt het dan ter inzage en kan de reguliere inspraak plaatsvinden. gelegneheid genoeg dus om je zegje te doen over het plan. Moeilijk blijft dat minder verkeersoverlast bij de een altijd gepaard gaat met meer overlast bij een ander. De aanwezigen op de informatieavond konden het ter plekke ervaren.