Extra Tandem voor Tandemclub Vught

28 mei 2008

Extra Tandem voor Tandemclub Vught

De SP stelt in de raadsvergadering van donderdag 29 mei voor om als gemeenteraad van Vught de Tandemclub Vught een tandem te schenken in verband met hun 25 jarig jubileum. De tandem kost 1349 euro en zou moeten worden bekostigd uit de post onvoorzien van de gemeenteraad. De SP wil het initiatief van het college volgen. Die besloten al op 20 mei een tandem te financieren voor deze Tandemclub. In navolging van het college denkt de SP dat ook de raad met dit initiatief een impuls kan geven aan dit project en zo andere instanties kan stimuleren mee te werken. De Tandemclub wil uiteindelijk 35 tandems aanschaffen.

De tandemclub Vught maakt onder andere fietstochten met mensen met een visuele beperking. Op dit moment worden daarvoor nog tandems gehuurd. Deze tandems zijn inmiddels aan vervanging toe. De club overweegt nu de tandems zelf aan te schaffen.
Er zijn echter geen mogelijkheden de tandemclub te subsidiƫren via de bestaande subsidieregeling. Omdat de activiteiten zeer gewaardeerd wordt stelt de SP dat een incidentele uitgave met dit doel hier op zijn plaats is.

De SP verwacht dat het initiatief door de andere fracties zal worden gesteund.