Toch 2e tandem voor Tandemclub Vught

27 juni 2008

Toch 2e tandem voor Tandemclub Vught

De gemeenteraad geeft toch een tweede tandem aan de Tandemclub Vught. Aldus werd door de voltallige raad besloten in de raadsvergadering van 26 juni. Voltallig? Nee, 1 raadslid / fractie bleef volharden in haar afwijzing van de tandem: de fractie Adriaanse. Wat de SP betreft was het besluit al in de raadsvergadering van 29 mei genomen, maar daar werd het voorstel onverwacht speelbal van bedenkingen en bezwaren. Uiteindelijk is er door raadsleden ruim 2 uur in commissie- en raadsvergaderingen over dit onderwerp vergaderd. En dat terwijl vrijwel iedereen het een sympathiek voorstel vind. De discussie ging dan ook vooral over bijverschijselen: "Als we hieraan beginnen dan zijn er nog wel meer verzoeken waar we dan ook aan moeten voldoen". Maar ook een wat al te technische discussie over het potje waaruit het betaald moest worden. Met name de VVD vroeg zich af of dat potje er wel mocht zijn, of we dat potje misschien anders moesten noemen, of dat potje niet eigenlijk ergens anders moet staan en of wij dan als raad wel over dat potje konden beschikken. Wat ons betreft oude politiek. Het is ons om het even welk potje, als er maar een tandem komt.

De tandemclub Vught kan zich nu verheugen op een tweede tandem. De tandems komen overigens allemaal in de tandempool van de Eerste Nederlandse Visueel gehandicaten Tandemclub (ENVIT). Naast de Tandemclub Vught kunnen er zo ook andere mensen met een visuele beperking gebruik van maken. De SP is blij met het resultaat maar verbaast zich over de wijze waarop het besluit tot stand heeft moeten komen. Mede raadslid Ton van der Vossen (VSA) sprak over politiek op de vierkante milimeter en met een kanon op een mug schieten. We zullen maar even niet terugkijken. De tandem is er en dat is mooi!