Raad voor raadhuis zonder aanbouw

28 november 2008

Raad voor raadhuis zonder aanbouw

Donderdagavond 27 november nam de gemeenteraad een motie aan van de 'gelegenheidscoalitie' VSA/VVD. De strekking van die motie voldoet geheel aan de wensen van de SP. Het betekent dat wordt afgezien van een nieuwe (glazen) raadszaal aan het raadhuis en het hele gebouw van binnen wordt opgeknapt en aangepast. Consequentie is wel dat we enkele keren per jaar, wanneer er veel publiek verwacht wordt, moeten uitwijken naar een andere ruimte. Maar zoals eerder betoogd kan dan de enkele honderden meters verder gelegen "Spie" in het nieuwe gemeentekantoor betrokken worden.

Het CDA kon zich als enige niet vinden in de nieuwe motie en wilde vasthouden aan een uitbouw voor een moderne raadszaal. Voorzitter Kees van den Heuvel stelde voor de besluitvorming uit te stellen tot de volgende bestuurperiode. Hij kon de rest van de raad niet overtuigen. De kwaliteit van de ruimtes binnen holt zo snel achteruit dat verder uitstel niet verantwoord is.
Het college gaat onderzoeken wat de kosten worden voor de inpandige renovatie en komt dan met een uitgewerkt plan naar de raad. Dan kan de discussie weer verder gevoerd worden.