Tweedeling in Vught?

12 juli 2009

Tweedeling in Vught?

Er is weer een partij die voor tweedeling pleit in Vught. Gefortuneerd en minder gefortuneerd, rijk en arm kunnen maar beter niet te dicht bij elkaar wonen. Kinderen uit villa's en kinderen uit sociale woningen kun je toch niet met elkaar laten spelen? Dit bepleit de fractie van GB bij monde van hun fractievoorzitster Marion van der Velde. Reden voor GB om te ageren tegen sociale woningbouw in de zogenaamde gegoede buurten. Daarmee wordt wel duidelijk wat GB bedoelt wanneer zij in hun programma spreken van "evenwichtige verhouding tussen starters, jonge gezinnen en senioren". Gemengde wijken in leeftijd, maar niet in inkomen. Voor GB woont in Vught rijk bij rijk, modaal bij modaal en minima bij minima. Marion van de Velde deed haar uitspraak afgelopen zaterdag in het tweede uur van het Avulo programma 'Avulo Actueel'. Dinsdag kunt u de herhaling beluisteren via FM 105.4 of de kabel 87.5 tussen 11.00 en 12.00 uur.