In memoriam Jan Toebes

6 januari 2010

In memoriam Jan Toebes

Vannacht is Jan Toebes overleden. Onze Jan Tomaat. Onze lijstduwer. Jan, al ruim 10 jaar lid van de SP, is voor veel van onze leden bekend als de kwieke en vrolijke coördinator verspreiding Tribune. Een taak die hij de afgelopen vijf jaar met verve heeft uitgevoerd. Ook was Jan een ludiek Brabants schrijver. Hij maakt er zich mee gedienstig bij Theatervereniging Vught, in het Vughtse carnalval en als onze Jan Tomaat.

In die laatste rol verzorgde hij een aantal columns voor de “SPotlicht” en deze website. Jan was zogezegd altijd van de partij. Ook voor de komende verkiezingen opteerde hij weer voor lijstduwer. Met het succes van de vorige verkiezingen grapte we nog dat hij wel erg hard geduwd had. Maar hij was zelf de eerste om zijn rol vooral bescheiden te noemen. Zijn bescheidenheid siert hem, maar wij weten dat zijn rol niet bescheiden was. We zullen hem ongelofelijk missen.

Maar bij dit verlies past ons ook bescheidenheid. Het missen zal vele malen groter zijn voor zijn gezin, zijn familie en vele vrienden. We wensen hen en in het bijzonder zijn vrouw Rietje veel sterkte.