Ook tevreden? Stem dan weer SP!

26 februari 2010

Ook tevreden? Stem dan weer SP!

"De laatste verkiezingen zorgde voor een ware aardverschuiving in Vught. Vughtenaren lijken nu dik tevreden over Vught. " (Brabants dagblad, 26 februari 2010) en "Vier jaar geleden werd de SP, uit het niets, de grootste partij in Vught en dat zorgde voor veel veranderingen in de locale politiek. Dus zeg niet te vlug: Het maakt allemaal niets uit of ik ga stemmen." (Het Klaverblad, 24 februari 2010).

De media zijn het er over eens dat de komst van de SP veel veranderd heeft in Vught. Er is werkelijk verschil gemaakt! De bestuurscultuur is bijzonder verbeterd, de kwaliteit van strandbad de IJzeren Man, de introductie van de WMO, uitwerking van het centrumplan, een allom bejubeld armoedebeleid, nieuwe en gerenoveerde schoolgebouwen, meer sociale woningen, renovatie van het oude raadhuis, een bijdrage aan de restauratie van de Petruskerk en de heropening van de milieustraat en kringloopwinkel. De gemeente is beter geworden en het vertrouwen wordt weer gewonnen (en altijd langzamer dan dat je het verliest).

Maar om dit vast te houden moeten ook de tevreden mensen wel gaan stemmen. Want het schijnt dat er ook mensen zijn die terug willen naar de tijd van voor de SP. Het Brabants dagblad over die tijd:

Vught kreeg de begroting maar moeilijk sluitend en schakelde uit armoede over op grijze stroom en chemische onkruidbestrijding. De gemeenteraad dacht aan een rigoureuse sluiting van accomodaties en schrapte de renovatie van het Raadhuis en ondertussen vielen gaten in het wegdek door de belabberde staat van het riool. In die tijd kenmerkte de politieke verhoudingen zich door knetterende ruzies, slaand deuren en gekwetste ego's.

Ben je tevreden? Blijf dan tevreden!
Stem SP