Coalitievorming rond

22 april 2010

Coalitievorming rond

De coalitie in Vught is rond. GB, VVD en D66 hebben een akkoord gesloten. Over de inhoud is nog niet veel bekend. "Met het bestuursakkoord wordt prioriteit gegeven aan de voortgang van een aantal lopende zaken, waaronder Vught als 'ja-gemeente', intergemeentelijke samenwerking en een visie op wonen." zo luidt het persbericht. We mogen hopen dat het bestuursakkoord niet werkelijk in dit soort algemene termen blijft hangen. Twee van de drie wethouders waren al bekend. Vanuit GB wordt Peter Pennings voorgedragen en vanuit D66 Wilbert Seuren. De laatste vormt voor ons geen verrassing. Hij melde zich zelfs na de vorige verkiezingen (waarin D66 alle zetels verloor) bij de SP zonder schroom als mogelijke wethouderskandidaat. Wel een grote verassing wordt de wethouder die de VVD levert. Maandag moet dat duidelijk worden. Er staat dan een persgesprek gepland. Woensdag 28 april volgt de installatie.