Rozenstraat in beweging

13 april 2010

Rozenstraat in beweging

Ruim een jaar geleden namen bewoners van de Rozenstraat in Vught het initiatief. Zij deden een voorstel voor de herinrichting van hun straat. Maar het initiatief kon niet direct op een enthousiaste reactie rekenen van de gemeentelijke ambtenaar. De wethouder (Kraanen) was voorzichtig minder afwijzend. Zo is - op verzoek van de bewoners - enkele maanden geleden de richting van het eenrichtingsverkeer omgedraaid. Maar van het oorspronkelijke initiatief is een jaar later wel zeer weinig overgebleven: een heg en een paar boomstammen. Maar er komt nog een bankje en dat is (als we de wethouder mogen geloven) wel het duurste bankje van Vught. De bewoners van de Rozenstraat lieten zich niet ontmoedigen en en namen deze troostprijs gezamenlijk aan. De handen gingen uit de mouwen en iedereen hielp mee. Wel blijft er hoop dat het oorspronkelijke plan leidraad wordt voor aanpassingen in de (nabije) toekomst.