Toch school bij PH?

12 juni 2010

Toch school bij PH?

Het nieuwe college ziet toch de nodige bezwaren tegen de verplaatsing van de geplande school in het Stadhouderspark. In een memo noemt het college nu zelf de redenen tegen verplaatsing. Zo noemt het college onder andere de wederzijdse toegevoegde waarde van de atletiek-accommodatie en de school, de noodzakelijkheid van de school voor het medegebruik door Jeugd Actief en de snelheid waarmee de school op deze locatie gerealiseerd kan worden. Wethouder van der Wiel bevestigde in de gemeenteraad dat de verplaatsing van de school - zoals genoemd in het bestuursakkoord - nog geen uitgemaakte zaak is. Het onderwerp wordt besproken in de gemeenteraad en dan wordt het besluit pas genomen. Wanneer dat zou moeten gebeuren? “Zo snel mogelijk” was alles wat de wethouder daar van kon zeggen.

Vandaag stelde SP-fractievoorzitter Henri Swinkels bij Avulo FM dat er sprake lijkt van een boterzacht bestuursakkoord. Een debat over een in het bestuursakkoord opgenomen punt betekent immers dat de uitkomst van te voren vaststaat. “Of is de coalitie voornemens het bestuursakkoord niet uit te voeren?” Fons Potters (D66) reageerde dat het bestuursakkoord met een motie is aangenomen. Het laat dus ruimte om tot andere keuzes te komen.

We constateren als SP dat de deur naar verplaatsing van de school langzaam dicht wordt geduwd. Zoals we eerder constateerden: het bestuursakkoord is niet meer dan een intentieverklaring.