Ook VVD om: school op huidige locatie!

12 november 2010

Ook VVD om: school op huidige locatie!

Na het advies van het college om de school in Vught Noord te realiseren op de eerder geplande locatie volgt nu ook de VVD-fractie. Mede door de commotie rondom de schoollocatie ziet de VVD zich reeds nu genoodzaakt de huidige geplande locatie van de school te accepteren. Het gaat niet van harte, maar deze ambitie wordt door de VVD niet langer als realistisch gezien.

Opvallend genoeg zijn de argumenten waarop nu van een andere locatie wordt afgezien niet nieuw. Al ten tijde van het sluiten van het bestuursakkoord was duidelijk dat er reeds verplichtingen waren aangegaan voor de huidige locatie. Iedereen met een beetje boeren verstand kon bedenken dat met realisatie op een andere locatie aanzienlijk kosten gemoeid zouden zijn. En dan noemt de VVD nog niet de vertraging. Ook nu al heeft het hele project door toedoen van de VVD een onnodige vertraging opgelopen van enkele maanden.

De nieuwe locatie voor de school in Vught Noord was een door de VVD ingebracht punt voor het bestuursakkoord. Nu daar van afgezien wordt is onduidelijk welke consequenties daaraan verbonden worden. Mogelijk laat de VVD dit punt eenvoudig vallen. Dat zou betekenen dat er niet scherp onderhandeld is over het bestuursakkoord. Het boerenverstand zegt echter dat wanneer je een ambitie inlevert er een andere ambitie voor in de plaats zal komen. De VVD zal zich immers wel willen herkennen in het bestuursakkoord.