PROTEST MET WEIGERBILJETTEN

19 maart 2011

PROTEST MET WEIGERBILJETTEN

Vandaag - zaterdag 19 maart - opende de SP voor Vughtenaren de mogelijkheid hun bijdrage aan het afkoopbedrag voor De Koepel te weigeren. Speciaal voor dit protest liet de SP-Vught weiger-biljetten drukken van € 110,-. Het bedrag dat iedere Vughtenaar, jong en oud, moet bijdragen om het huidige bouwplan af te kopen. Door het weigerbiljet in te leveren bij de collectant of op het gemeentekantoor laten Vughtenaren weten dat zij dit bizarre voorstel niet steunen.

Protersteren kan ook via:

U ontvangt op zondag 20 maart bij de Bosche Omroep een weigerbiljet. Lever dit in bij de collectant of op het gemeentekantoor.

"Kom maar, ik teken meteen" was de veel gehoorde kreet vandaag. Vele Vughtenaren hebben geen goed woord over voor het collegevoorstel. Een toelichting was nauwelijks nodig. Men vroeg vooral waar ze konden tekenen. Het geloof dat de coalitie nog voor rede vatbaar is, is overigens niet groot. "Het is weer ouderwets, hè. Ge weet het in Vught. Allemaal vriendjespolitiek." En het is de mensen ook duidelijk wie vandaag de vriendjes zijn. Al verbaasd menigeen zich er over dat de VVD de andere coalitiepartijen zo in de tang lijkt te hebben. De hele kwestie brengt veel beroering onder de mensen.

De SP-vrijwilligers verzamelden in enkele uren 250 weigerbiljetten. Maar zondag worden de biljetten met de

• Bosche Omroep
  • ook huis aan huis bezorgd. Maandag-, dinsdag- en woesdagavond collecteren SP-vrijwilligers in een groot deel van Vught. Dan hebben Vughtenaren de gelegenheid hun "weigerbiljet" in te leveren. Donderdag maken de collectanten de balans op en zal blijken op welke bijdrage het college en de coalitie niet hoeft te rekenen.

Mensen die het "weigerbiljet" niet ontvangen en toch willen protesteren tegen dit voorstel kunnen ook de petitie ondertekenen op: www.dekoepel.petities.nl