Esscheweg blijft toestand

22 september 2011

Esscheweg blijft toestand

De werkzaamheden aan de herinrichting van het noordelijke deel van de Esscheweg duren maar voort. En daarmee ook de overlast. De omwonenden worden het langzaamaan zat. Al vanaf 2 februari wordt er vrijwel dagelijks gewerkt met het nodige geluidsoverlast. Maar ronduit verbazingwekkend is de ontbrekende afstemming van werkzaamheden. Voortdurend gaat hetzelfde stuk stoep of straat open en weer dicht voor een volgende aansluiting. Waterleiding, gasleiding, riool, hemelwater, allemaal apart van elkaar. De aanwonenden proberen er de moed in te houden, maar zitten nu al bijna 8 maanden tussen kuilen, opengebroken straatwerk en werkverkeer, terwijl ze nauwelijks bij hun eigen woning kunnen komen.

Een week of twee geleden is dan eindelijk de stoep gereed gekomen, zodat bewoners weer een beetje normaal bij hun woning kunnen komen.
Maar 12 septemeber werd de stoep er weer uitgehaald omdat de oude gasleiding - die men had laten zitten - eruit moest. Bewoners reageren dan ook vol ongeloof over deze complete miscommunicatie. Niemand die verantwoordelijkheid neemt voor de alsmaar voortdurende overlast.

Kan het nog erger?
En nu juist de oude gasleiding is verwijders en de stoep weer ligt, valt afgelopen maandag een brief op de mat: Riggefiber gaat komende week de glasvezelkabel leggen. Daarvoor moet de stoep weer open. En de hoek Esscheweg/ Jagersweg ligt weer open in verband met een gasaansluiting. De bewoners van de Esschweg kunnen slechts lijdzaam toezien hoe gemeentelijke regie volledig ontbreekt en allerlei partijen volledig langs elkaar heen werken.