IJzeren Man toch commercieel

18 november 2011

IJzeren Man toch commercieel

De IJzeren Man gaat naar de markt. De ruim 750 ondertekenaars (waarvan 90 schriftelijk) van de petitie “De IJzeren Man is niet te koop” werden niet gehoord in de gemeenteraad van Vught. De coalitiepartijen Gemeentebelangen, VVD en D66, aangevuld met het CDA voerden vanavond, donderdag 17 november, hun snode plannen om het strandbad commercieel te exploiteren gewoon door. Het strandbad had dan wel waarde voor Vughtenaren, van deze partijen mag het geen cent kosten.

Vooraf waren deze partijen het al met elkaar eens geworden. De overeenkomst was gesloten en het debat in de gemeenteraad kon daar geen verandering meer inbrengen. Commerciële exploitatie was een sterke liberale wens en deze staat dan ook prominent op het voorstel van de vier partijen.

Opmerkelijk was hooguit dat een waslijst van voorwaarden werd toegevoegd. Door deze in een motie te vervatten werden deze strikte voorwaarden slechts wensen. Het betekende dat de coalitie het oorspronkelijke voorstel van het college afschoot en er een nieuw voorstel van maakte.

Triester dan triest is ook nog eens: de gemeenteraad zal nu niet meer om instemming gevraagd worden. Straks komt het contract met de commerciële exploitant ter kennisname voorbij.

We kunnen ons niet voorstellen dat we dit allemaal rustig afwachten.
We beraden ons op vervolgacties. Houd deze website in de gaten.

Blijf ons steunen: de petitie blijft voorlopig nog in de lucht.