Jan Oosthoek overleden

29 januari 2012

Jan Oosthoek overleden

Jan Oosthoek, actief binnen de SP-werkgroep en lijstduwer bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010, is vanochtend plotseling overleden. Jan ondersteunde waar mogelijk en met verve de lokale en nationale acties van de SP, maar zijn interesse ging vooral uit naar de Midden-Oosten problematiek. Hij was dan ook een van de kartrekkers bij de werkgroep Midden-Oosten Vught.

Hij is de schrijver van “De waanzin in en om Iran” waarvan Harry van Bommel (SP) in 2006 het eerste exemplaar in ontvangst nam. “Spanning” publiceerde in maart 2009 een boek- bespreking. Het boek vormt, door het grote aantal feiten over de recente Iraanse geschiedenis en haar interactie met het Westen, een belangrijk naslagwerk. Hij maakte zich op velerlei manieren sterk voor een politieke en diplomatieke oplossing van de problemen in het Midden-Oosten.

Met Jan Oosthoek verliest de SP-Vught een gedreven en loyale medestander voor het realiseren van een menselijke samenleving en een vredelievende wereld. Recent knoopte hij nog ijverig mee aan de “ketting van solidariteit”. Afgelopen maandag was hij nog bij onze werkgroep-vergadering. Zijn plotseling overlijden komt dan ook als een schok.

We wensen zijn vrouw en familieleden veel sterkte met dit plotselinge verlies.