Buurten in de Grote Zeeheldenbuurt

27 januari 2014

Buurten in de Grote Zeeheldenbuurt

Vanavond en morgenavond bezoeken SP-vrijwilligers de Grote Zeeheldenbuurt in Vught. Deze buurt gaat - als het aan Woonwijze ligt - de komende jaren op de schop. Herstructureren heet dat dan.  In fases worden woningen gesloopt en vervangen door nieuwe woningen. Woonwijze vroeg alle politieke partijen om mee te werken aan het maken van goede plannen. Dat wil de SP graag doen, maar dan wel in overleg met de buurtbewoners. Reden voor een buurtonderzoek.

Zeven vrijwillligers bezoeken vroeg in de avond van maandag 27 januari en dinsdag 28 januari de buurt. Met het buurtonderzoek probeert de SP vast te stellen of de herstructureringsplannen wel voldoen aan de voorwaarden die de SP hanteert wanneer slopen van woningen overwogen wordt. In 2008 bracht SP Tweede kamerlid Paulus Jansen daarvoor de SP-slooplat uit. Maar naast deze slooplat is het nog belangrijker hoe de buurtbewoners tegen de sloopplannen aankijken. De SP hoopt met het buurtbezoek daar een goed beeld van te krijgen.