Een villa voor alle vughtenaren

8 maart 2014

Een villa voor alle vughtenaren

SP-Vught biedt iedere Vughtenaar een villa aan. Vught staat namelijk bekend als villa-dorp.

Maar iedere Vughtenaar weet dat in werkelijkheid de overgrote meerderheid in een gewone woning woont.

WONINGVERDELING VUGHT 2013

Vught staat bekend als een villa dorp. Dat is eigenlijk vreemd. Slechts 3% van de Vughtenaren woont in een kapitale villa van een miljoen of meer. Ruim 70% woont in eenwoning met een waarde tot € 300.000,-. De meeste Vughtenaren wonen dus helemaal niet in een dure villa.

PLANNEN COALITIE GEMEENTEBELANGEN, VVD en D66

In de woningbouwplannen van de huiidge coalitie voor Vught zit 60% woningen van boven de € 300.000,0 en 6% villa's van 1 miljoen of meer (o.a. op de Koepel). Toch noemen ze dat "bouwen naar behoefte". Maar het is vooral de behoefte van een selecte groep Vughtenaren.

PLAN SP

De SP wil bouwen voor alle Vughtenaren, ook die van de 70% van de Vughtenaren. Daarom herstellen we de balans en voegen uitsluitend betaalbare huur- en koopwoningen toe. Uiteindelijk realiseren we zo 70% woningen onder de € 300.000,- en 30% duurdere koopwoningen. Daarvan mag zelfs 3% een villa zijn. Wel zo eerlijk, wel zo sociaal.