SP krijgt meer stemmen, maar geen extra zetel.

21 maart 2014

SP krijgt meer stemmen, maar geen extra zetel.

De definitieve uitslag van de gemeenteraads-verkiezingen is bekend: GB 8, VVD 4, D66 4, SP 2, PvdA/GL 2 en CDA 1. Een forse winst voor Gemeentebelangen en D66 en een groot verlies bij PvdA/GL en het CDA. De SP wist wel in aantal stemmen te groeien, maar het bleek met de verdeling van de restzetels niet voldoende voor een derde zetel. Voor het CDA was die restzetelverdeling misschien wel het meest zuur. Slechts 1 stem meer en de restzetel die nu aan D66 toeviel, zou het CDA alsnog een 2e zetel bezorgd hebben.

GB en D66 verdienen dus onze felicitaties en de andere partijen steken we vooral een hart onder de riem. Gewoon weer aan de bak, met nieuwe verhoudingen in de raad. De SP ziet gestaag zijn achterban groeien en dat danken we aan de inspanningen van de vele vrijwilligers die voortdurend voor de SP op pad zijn. De afgelopen weken hebben zij zich nog eens extra ingespannen en uitgesloofd. Ondanks dat het aantal zetels gelijk blijft is de campagne succesvol gebleken. Niet alleen meer stemmen, ook meer leden en meer actieve leden.