SP Vught groot voorstander van Lokale omroep in Vught

2 oktober 2017

SP Vught groot voorstander van Lokale omroep in Vught

Nadat LTV stopte met tv uitzendingen kregen wij vaak de vraag: “kan de gemeente niet zorgen dat er weer Vughtse TV komt”. Wij van de SP hebben toen samen met Gemeentebelangen een voorstel ingediend om Avulo te vragen of zij dit kunnen realiseren. Dit voorstel is aangenomen in de Vughtse gemeenteraad.  De Avulo heeft toen een goed plan ingediend, waarmee het college van Burgemeester en wethouders aan de gang moeten. De Vughtse SP vindt het geen goedkoop voorstel, maar het is een gedegen en goed plan.

Met name de samenwerking met scholen en andere regionale omroepen spreekt de SP erg aan. De reden voor ons om dit plan te blijven steunen! Omdat B&W nog wat input wilden, kwamen zij donderdag 28 september met vragen terug naar de raad. Daar bleek dat er nog steeds een grote meerderheid voorstander is om lokale tv in Vught te krijgen. D66 en de VVD zien het eigenlijk niet zo zitten en gaan nu allerlei aanvullende eisen stellen. Zo moet er een onderzoek komen over het bereik van de omroep, is het eigenlijk te duur en geven ze beiden blijk dat ze de stukken niet goed gelezen hebben en vragen om regionale samenwerking en willen zij crossmediale uitingen zien (dat wil zeggen tv, YouTube, Facebook, en wordt er zelfs Netflix bijgesleept, wat toch echt alleen voor films,series en documantaires is.) Het lijkt erop dat zij met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht geen duidelijk NEE durven te zeggen!

Over dit onderwerp, van radio naar lokale omroep, mocht afgelopen zaterdag raadslid van de SP Peter Kradolfer bij de lokale radio van Avulo in debat met D’66 raadslid Dianne Schellekens.
Je kunt het hier terugluisteren: http://www.avulo.nl/d66-en-sp-denken-anders-over-tv