De verkiezingen komen eraan!

24 februari 2021

De verkiezingen komen eraan!

Foto: SP

Afgelopen zaterdag 20 februari was onze lijsttrekker Lilian Marijnissen te gast bij het radioprogramma ‘Spijkers met Koppen’ op NPO Radio 2. Vanzelfsprekend werd haar reactie gevraagd op de open brief van Mark Rutte aan de Nederlanders. Daarover in een ander artikel later veel meer. Twee van de drie punten waar Rutte zijn aandacht op richt: versterking van de overheid en de zorg,  zijn in strijd met het beleid dat de VVD de afgelopen 10 jaar heeft gevoerd.

Het gemis aan personeel in de zorg, het sluiten van de verzorgingshuizen en sociale werkplaatsen?  Oorzaak: Mark Rutte. Hij regelt bovendien al jaren een kleine overheid (lees: zo min mogelijk personeel).

Dat maakt dat mensen binnen de overheid hun werk niet goed kùnnen doen. Dat geldt o.a. voor defensie, brandweer, politie en niet te vergeten: het onderwijs.

Lilian laat eveneens weten dat de toeslagenaffaire nog lang niet is opgelost en dat het “kerstkadootje” van Mark Rutte - 30.000 euro aan de slachtoffers – voor zover het hen bereikte, niet leidde tot verlichting van het mensonterende drama dat de belastingdienst heeft veroorzaakt.
Deze miskleun met catastrofale gevolgen voor de gedupeerden (huis kwijt, kinderen kwijt, einde huwelijk, torenhoge schulden !) is nog lang niet rechtgezet en het zal nog jaren duren voordat het zover is!
Kijk hier naar het gesprek:
Meer informatie over Lilian Marijnissen, onze lijsttrekker: