Energieke SP Noord-Brabant trapt campagne af in Helmond

12 december 2022

Energieke SP Noord-Brabant trapt campagne af in Helmond

Foto: Jade de Mol

Onder de titel: ‘Brabant is van ons allemaal!’, gaat de SP Campagne voeren met ervaren lijsttrekker Nico Heijmans.
In het Annatheater in Helmond heeft de SP op zaterdag 10 december het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de Provinciale Staten vastgesteld. Er waren meer dan 70 SP’ers vanuit heel Noord-Brabant aanwezig in Helmond. Het was een dag vol discussie over het programma en de lijst, maar beide zijn aangenomen door alle Brabantse afdelingen. Dani Smith, fractievoorzitter in Vught staat op plek 16.

Het programma ‘Brabant is van ons allemaal!’ zet in op het terugnemen van bevoegdheden van Provinciale Staten. Waar het onbedoelde motto vaak bijna lijkt ‘Daar gaat de provincie niet over’ is de strekking van de SP Noord-Brabant ‘Dit kan de provincie wél’. Met ideeën als het oprichten van provinciale energiebedrijven, groene daken, zonne-energie voor iedere inwoner die dit wil en het terugnemen van het regionaal OV-bedrijf, wil de Brabantse SP dat de inwoners van Brabant weer grip krijgen op de provincie.

De top tien van de Brabantse SP wordt gekenmerkt door een mix van ervaren krachten en jonge nieuwe talenten. Huidig fractievoorzitter en lijsttrekker Nico Heijmans uit Den Bosch neemt jaren aan ervaring mee, gevolgd door Geldrops huidige Statenlid Irma Koopman die haar strepen in de Staten heeft verdiend de afgelopen periode en op nummer drie de Bredase Oscar van Raak die als jong, nieuw talent op de lijst staat. De top tien gaat met het programma ‘Brabant is van ons allemaal’ de verkiezingen en de provincie in.

Foto: Jade de Mol