Oud wethouder Jef Teulings overleden

28 februari 2023

Oud wethouder Jef Teulings overleden

Foto: SP

In de nacht van vrijdag op zaterdag is Jef Teulings op 69 jarige leeftijd overleden. Jef was wethouder van 2006 tot 2010 voor de SP. Voor zijn wethouderschap was Jef maatschappelijk werker in het leger. Tijdens die tijd was hij ook vaak mee op buitenlandse missies. In zijn periode als wethouder was hij wethouder voor onder andere cultuur, onderwijs en armoede. Hij stond voor een wereld waarin geen armoede bestaat en waarin iedereen gelijk is.

Het eerlijk verdelen van de welvaart over de verschillende bevolkingsgroepen. Na zijn wethouderschap was hij onder meer vrijwilliger bij vluchtelingenwerk. Ook Theater de Speeldoos lag hem aan het hart. Dat betekende dat hij zich weer verkiesbaar stelde voor de SP in Vught. “Nu zijn we 8 jaar verder en het wordt hoog tijd om weer een leefbaar klimaat neer te zetten”, aldus Teulings destijds.

Zijn laatste move was opmerkelijk: Oud wethouder wordt campingburgemeester: Hij werd campingbeheerder van Camping de Mosterdpot in Woudrichem.