Woonwijze komt Molenwijk tegemoet

30 juni 2008

Woonwijze komt Molenwijk tegemoet

In de "Molenwijk" (Molenakker, Molenhei, Molenrijnselaan) begint Woonwijze dit najaar met het groot onderhoud. Bij aanvang leek Woonwijze de voorzieningen voor energiebesparing te beperken tot alleen dubbel glas op de beneden verdieping. De bewoners toonden zich verontwaardigd en drongen aan op verdere isolatie en een HR-ketel. Het rumoer liep daarbij soms hoog op. Onze fractievoorzitter Henri Swinkels riep in zijn weblog van 17 maart de bewoners op Woonwijze vooral de kans te geven met een goed voorstel te komen. Dat blijkt nu een goed advies. Woonwijze heeft inmiddels extra isolerende maatregelen voorgesteld en het aanbod gedaan om tegen een eenmalige vergoeding van 300 euro een HR-ketel te plaatsen. Daarmee komt Woonwijze deels tegemoet aan de wensen van de bewoners!

Vraag van de bewoners: Is 300 euro redelijk? Dat ligt er natuurlijk maar aan hoe je het bekijkt. Fabrikanten beweren dat een HR-ketel je tot zo'n 250 euro per jaar kan besparen. Dat zou betekenen dat de eigen bijdrage na 15 maanden reeds is terugverdient. Wellicht is de besparing wel wat erg gunstig voorgesteld. Toch lijkt de eenmalige eigen bijdrage gunstig voor hen die er voorlopig willen blijven wonen. Bewoners met verhuisplannen kunnen er weer beter van afzien. Het is goed dat Woonwijze de bewoners een aanbod doet waarmee zij voor hun eigen situatie een keuze kunnen maken.