Dino's en draken

5 februari 2006

Dino's en draken

Terwijl SP-Vught zich presenteerde met een flyer actie bij de diverse supermarkten (om nog maar eens duidelijk te maken waar we de komende periode voor willen gaan), was ik een weekendje weg in eigen land: Haarlem om precies te zijn. Alleen al het binnenrijden was aangenaam. Op het eerste het beste verkiezingsbord schreeuwden de posters van de SP: "Een beter Nederland begint HIER!". Mooi zo, ook in Haarlem laat de SP van zich horen.

Maar waarom staan die borden daar wel en is er hier in Vught nog geen bord te vinden? Leven de gemeenteraads-verkiezingen hier wel? Of interesseert het de gemeentebestuur niet echt?

In Haarlem bezocht ik het oudste museum van Nederland: het Teylermuseum. Naast de reguliere collectie nu een speciale tentoonstelling over dino's en draken. Mooie voorbeelden van hoe de vondsten van dinosaurusbotten hebben bijgedragen aan legendes en sagen over cyclopen, reuzen, draken en grifioenen. Verkeerde interpretaties van de werkelijkheid waar menigeen in die tijd rotsvast geloofde.

Misschien is er toch niet zoveel verandert gedurende de jaren.

Mooie stad: Haarlem.