Laptop

4 april 2007

Laptop

Jawel, het is weer gelukt om nieuws te maken. Het komt allereerst ergens in marge van een gesprek ter sprake dat er momenteel geinventariseerd wordt wie er van de raad een gemeentelijke laptop in bruikleen willen. We staan daar als SP nogal terughoudend tegenover om niet te zeggen dat we het belachelijk vinden als raadsleden die thuis een volwaardige computer hebben staan zo'n apparaat op kosten van de gemeenschap aanvragen. We kunnen ons er hooguit iets bij voorstellen wanneer men niet over een eigen computer beschikt en de middelen niet heeft om er een aan te schaffen. Het raadswerk vraagt steeds meer om digitale verwerking van informatie en een computer is daarmee inmiddels onontbeerlijk. Het is begrijpbaar lastig als je daarvoor afhankelijk bent van anderen. Maar het kan wat ons betreft niet de bedoeling zijn een laptop aan te vragen om deze naast de eigen computer te gebruiken of ter vervanging van de eigen verouderde computer.Dat is dan onze mening. Een mening die niet door iedereen binnen de raad gedeeld wordt en daarmee tot een 7 -tal aanvragen heeft geleid. Vast niet allemaal armlastige personen zonder computer thuis. Jammer, dat wel. Maar om dat nu breeduit in de krant te zetten? Het is toch nog lang geen komkommertijd. Of is het inmiddels altijd kommer en kwel?