Onzin

4 oktober 2007

Onzin

Ik las het KLaverblad (onze lokale nieuwsbode) deze week weer eens met kromme tenen. Ik vraag me af of ik het de zo goedbedoelde maar helaas journalistiek zo matige redactie dien kwalijk te nemen of in dit geval de VVD. Beide waarschijnlijk. De wel wat erg eenzijdige berichtgeving over de beraadslagingen in de raad alsmede de subtiele plaatsing van dat artikel over de voorpagina en pagina 7, leg ik op het bordje van de redactie. De ingezonden brief lijkt me in eerste aanleg iets van de VVD, al had de redactie natuurlijk kunnen besluiten deze brief niet te plaatsen.

Maar bovenal vind ik het van belang dat we als gemeenteraad ons debat in de raad voeren. Dat debat vond afgelopen donderdag in volle omvang plaats en is - zoals gezegd - verslagen door het Klaverblad. Het is dan onduidelijk waarom een partij zijn hele betoog nog een keer zou gaan herhalen in het Klaverblad. Zijn ze in de raad wat vergeten te zeggen? In de brief staat niets nieuws.

Of ... vreesde de VVD dat hun verhaal er wat bekaaid af zou komen in de verslaglegging? Zo'n vermoeden lijkt denkbaar daar het Klaverblad doorgaans wel een wat hoge GB-adoratie kent. Maar dit keer is de VVD ruim aangehaald in de berichtgeving. Dus wederom geen reden voor een brief.

Dan kan het alleen maar zijn om de publiciteit. Daarin kun je nog eens de onzinnige uitspraak doen dat de bouw van sociale woningen in Vught Noord daar ten koste gaat van de gezondheid, veiligheid, leefkwaliteit en milieu. Als die sociale woningen elders in Vught worden gebouwd kraait er geen VVD-er over gezondheid en leefkwaliteit. Blijkbaar geldt er een andere standaard voor een vermeende villawijk dan voor de 'gewone' hardwerkende Vughtenaar.