Molenwijk op slooplijst?

17 maart 2008

Molenwijk op slooplijst?

De reacties liegen er niet om op mijn weglog van 12 maart onder de titel "Isolatie". De bewoners van de Molenwijk voelen zich aan de kant gezet en niet serieus genomen. Woonwijze geeft hen geen duidelijkheid over de toekomst van de wijk. Ze schrijven "Samen met u zullen we gaan kijken naar de toekomst van uw wijk." Maar ondertussen staan de woningen uit deze wijk in het strategisch voorraadbeheer van Woonwijze aangemerkt om over vijf tot tien jaar te slopen. Het geeft de bewoners - zo blijkt - weinig vertrouwen in de ware intenties van Woonwijze. Zij komen dan ook in niet mis te verstane bewoordingen op voor hun belangen: een goed geisoleerde woning. Er is bereidheid om zonodig actie te voeren.

Toch wil ik oproepen Woonwijze allereerst de kans te geven met een goed voorstel te komen om met het groot onderhoud de woningen beter te isoleren. Donderdag 10 april is er een informatieavond voor de bewoners. Dan moet blijken of en hoe Woonwijze aan de belangen van de bewoners tegemoet komt. Als er samen gekeken wordt naar de toekomst van de wijk dan is het inmiddels duidelijk hoe de bewoners er tegen aan kijken:
Niet slopen maar isoleren!