Het land van Maas

1 maart 2009

Het land van Maas

Onze motie om ook als gemeentebestuur van Vught te ageren tegen de voorgenomen verkoop van Essent aan RWE, brengt bij een briefschrijver in het Klaverblad het nodige cynisme naar boven. Blijkbaar zit het deze M. Maas nogal in de weg dat SP en de PvdA/GroenLinks fractie hierover 'een signaal af willen geven' aan het provinciebestuur. M. Maas meent dat dat allemaal geen zin heeft.

In het land van Maas maken mensen zich niet druk over de zaken waar ze toch niets aan (denken te) kunnen doen. De grote boze buitenwereld valt niet te veranderen. In het land van Maas is het rustig meedobberen en als het tegenzit verzuipen. Je kunt er wel iets roepen of schreeuwen, maar dat heeft toch allemaal geen zin.

Er is wel een klein lichtpuntje! M. Maas heeft gemeend een brief te moeten schrijven in het Klaverblad. Het is natuurlijk maar een signaal. Maar het zal toch niet gedaan zijn omdat het geen enkele zin heeft.

Er is nog hoop, gelukkig, ook in het land van Maas.