Hoezo druk?

9 april 2009

Hoezo druk?

Nog niet zo heel lang geleden blogte het PvdA/GL-raadslid van de Ven nog over de zware last die op de schouders van wethouder Brands wordt gelegd met het (wegens ziekte) collegiaal overnemen van, wat van de Ven noemde 'moeilijke' dossiers. De overtuiging bestaat bij deze fractie dat Brands met zijn 'zware' portefeuille al genoeg hooi op de vork heeft. Te druk om andere dossiers zomaar naar hem toe te schuiven. (Overigens blijkt om onduidelijke redenen doorschuiven naar wethouder Kraanen geen optie?)

Dan verbaast het wel dat Brands nu de projectwethouder Participatiebudget wordt. De gemeentelijke middelen voor volwasseneneducatie, inburgeringsvoorzieningen en re- integratie worden hierin samengevoegd in één specifieke uitkering voor gemeenten. En hoewel de financiering grotendeels uit de WWB plaatsvindt (portefeuille Brands) wordt het afgerekend op met name het educatieve deel (portefeuille Teulings). Als de portefeuille dus werkelijk zo vol zit zou juist dit dossier uitermate geschikt zijn bij Teulings onder te brengen.

Hoezo druk? Blijkbaar ziet de eigen fractie meer problemen dan de wethouder. daarmee verliest de fractie wel recht van spreken. Voor Brands kan er blijkbaar nog best wat bij.
Dus niet meer zeuren over het overnemen van zogenaamd moeilijke dossiers!