Informatie

30 maart 2006

Informatie

Kennis is macht, zo wordt wel eens beweerd. Dan bedoelt men eigenlijk dat een verschil in kennis macht geeft aan diegene die er het meeste van weet. Of misschien is 'meeste' niet het juiste woord en ligt de macht bij diegene die het het beste weet. Maar wie weet het nou het beste? Natuurlijk zijn er altijd mensen die beweren het beter te weten, maar vreemd genoeg doen ze dat dan veelal juist vanuit een gevoel van machteloosheid. Nee, beter weten is veel meer 'weten wat je moet weten', of nog beter: 'niet proberen te weten te komen wat je toch niet hoeft te weten'. Selectie van informatie dus!

We voeren momenteel informatiegesprekken met alle partijen. Gesprekken om elkaar te informeren over de wijze waarop eenieder al dan niet met elkaar verder wil met Vught. Dat doen we op basis van veel informatie. Een flink aantal decimeters dossiers en (raads)stukken. Even dacht ik nog: "Moet ik dat allemaal weten?"

Maar inmiddels weet ik beter.