Door weer en wind

2 februari 2010

Door weer en wind

Vandaag door de koude regen huis aan huis in de buurt van Schoonveld. De verkiezingskrant wordt nat en behoedzaam halen we droge exemplaren van onder uit de stapel. De reacties zijn er gelukkig warm. Velen zijn wel bereid tot een gesprek. Er is tevredenheid en er zijn problemen. Misschien kunnen we beter spreken van kleine ongemakken. Bomen die regelmatig overlast geven en riolen die regelmatig verstopt zitten. Maar evengoed een tweeslachtig hondenpoep beleid en een twee richtingen verkeersprobleem. Ik wordt gegrepen door de betrokkenheid van mensen en het begrip voor belangen van anderen. Mensen wonen hier prettig en tevreden, mede door dat ze van anderen wat kunnen velen.

Met z'n zessen op pad in de buurt. We voelen de kou al bijna niet meer. Ontmoeten de PvdA/GL lijstduwer aan de deur van zijn warme huis. "Komen jullie door dit weer?" Ja zeker. En morgen gaan we weer door weer en wind.